woensdag 1 december 2010

15KM in het donker over besneeuwde landweggetjes


Gisterenavond ging op weg naar Atilla voor de trainingen van Tilburg Road Runners , op een afstand constateer ik dat de baan niet verlicht is - natuurlijk er ligt sneeuw - trainen we op de openbare weg misscien? . Lopend op het pad naast de de atletiek baan van Atilla zie ik ook
dat er op een enkelijng na niemand te zien is voor de poort  " het gaat toch wel door vanavond " Ik weet het ook niet antwoord ik de man  en herken zijn gezicht van de andere groep . Het clubgebouw is ook donker , ik weet genoeg , geen baantraining vandaag. Dan maar mijn rondje Goirle van 7,5 Km lopen . Ik wens een inmiddels gearriveerde vader met 3 kinderen een goede training en besluit m'n eigen plan te trekken,ik koel te veel af .
Fijne avond allemaal... en hop ik ben op weg , bij de Goirleseweg sla ik linksaf richting Goirle. Bij de rotonde aangekomen links de Rillaertse baan op , de wind waait stevig op kop , helaas geen muts bij ( is me te warm op de baan) nu mis ik hem hem wel en de handschoenen zijn ook niet echt geweldig met die harde wind , het is geloof ik nu - 6 . Ik schroef het tempo een beetje op , het gaat lekker. De 10KM wedstrijd van afgelopen zondag is goed verwerkt , geen pijntjes en besluit de geplande route wat uit te verlengen richting Hilvarenbeek ipv Stappegoor en naar huis,  weer ietsjes rustiger jog ik binnendoor naar de Abcovenseweg en vervolgens de Abcovensedijk op , tjee wat giert de wind hier hard , koud!!, stuifsneeuw waait over de weg , gelukkig sneeuwt het nu niet.
Ik bedenk mij dat de nieuwe schoenen die ik nu aan heb wel erg lekker lopen , het merk gaan wij vanaf Januari ook in onze winkel verkopen dus nog ff geduld , een schitterend minimalistisch off-road schoentje voor in het terrein of zoals nu besneeuwde wegen , erg goed bodemgevoel al zijn mijn tenen al aardig gevoelloos door de vrieskou.
Op een gegeven moment draait de dijk wat naar rechts en krijg ik de wind nu schuin in de rug mee , da's lekker , onmiddelijk is het minder koud , ja zelfs al een beetje warmer.
Ik ren nu lekker door , kijk af en toe links en rechts , wat is het mooi zo in het donker , de weg door de sneeuw nog goed zichtbaar.
Aan het einde van de Abcovensedijk sla ik rechtsaf , stukje fietspad  en dan het schelpenfietspad op( oude trambaantje meen ik ) richting Goirle . Rechts zie ik in de verte het Westpoint gebouw staan , en besef dat deze weg wel een beetje om is maar ja , geen verkeer, zonder iemand over dit laantje alleen met mijn stappen tep tep tep tep over de platgereden sneeuw richting Goirle  , geweldig. Dit laantje met Amerikaanse eiken gaat na 2/3 met een knik naar rechts hier staan de Acacia's ,  nu waait de wind weer van rechts en al weer een stuk harder in m'n rechter zij, brrrr , volgende keer zet ik toch een muts op bedenk ik nogmaals. Na nog een slokje sap uit de bidon vervolg ik mijn weg door het centrum van Goirle om na net geen 90 minuten weer eruugh koud thuis aan de bel te trekken .
Niet echt moe maar de sleutel van de voordeur krijg ik niet meer uit het zakje van de tight , na 2x aanbellen doet Ans open .
Ik ben blij weer thuis te zijn en heb verschrikkelijk honger gekregen , een mooie run die er de komende maanden als voorbereiding voor de 60 van Texel wel meer zullen volgen. Vandaag was het precies 15 KM dus een avontuurlijke herstel run ipv een baantraining , leuk hoe het leven plotseling een andere wending kan nemen, Tilburg Road Runners bedankt , ik had deze aangepaste training voor geen goud willen missen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten