zondag 30 januari 2011

Merrell true Glove is een top wedstrijdschoen, Barefoot style voor trails en boscrossen



Tijdens de Spiridoncross liep ik vandaag voor het eerst een wedstrijd met de Merrell True Glove  trailschoenen. Een wereldmerk als Merrell is toch wel nieuw op de minimalistsiche running markt maar gaat het zeker maken, wat zitten ze lekker, en wat een bodemgevoel en grip. De Glove heeft een Vibram zool en zit ook echt als een handschoen om je voeten, geen hielverhoging, demping of andre steun maatregelen.

Met de looks zit het ook wel goed omdat ik diverse opmerkingen kreeg van mensen wat ik nu voor mooi schoentje aan mijn voeten had,.. wat zit daar geen demping in ?? ga je daar deze wedstrijd mee lopen??. Normaal is mijn Vibram FiveFingers Speed de crossschoen, omdat de Merrell's wat warmer zijn ben ik blij met de keuze voor de Glove, qua bodemgevoel zit er niet zo veel verschil behalve dat je natuurlijk met de speed meer grip hebt, dat was vandaag helemaal niet nodig omdat de ondergrond keihard bevroren was.
Vooraf ging ik voor een tijd van rond de 47 minuten en het werden er 43.30 dus met een tevredengevoel liep ik van Rijen 15KM terug naar Tilburg, ook op de weg een fijn model.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten