maandag 15 september 2014

Mijn eerste st' Pietersbergtrail 2014

14 september 2014, na maanden heuveltraining was het gisteren mijn eerste deelname aan de st Pietersbear trail. Een hardloopwedstrijd in de heuvels rond Maastricht. Ik had mij natuurlijk voor de 32km ingeschreven. Na een rit van 127km kwamen wij ruim op tijd in Maastricht aan en parkeerden de auto achter een hoge muur van de ENCI cement fabriek.

Tussen de gebouwen een mooi doorkijkje en een eerste indruk wat we die dag allemaal kunnen verwachten.


Panorama van de start locatie 


Het terras met uitzicht over de mergel groeve 

Vlak voor de start, best wel een flink groepje deelnemers op 3 afstanden 

Ans in gedachten

Volgende afbeeldingen zijn tijdens deze fantastische trail genomen


Na eerste rondje weer terug langs start om de groeve in te duiken,wat was het er heet.


Ans net op weg voor haar 19km 



De mergel groeve van de ENCI 



In de verte loopt Stella Petric 

En bunkers, heel veel bunkers uit de WW II


Tijdens de Hivernal trail in het voorjaar 2013 liep ik hier ook maar dan zonder camera 




Paula IJzerman heeft er genoeg van, desondanks een mooie Barfootstyle techniek


De laatste loodjes op weg naar finish, deze weide met een mooie grot op de achtergrond was een heerlijke afwisseling voor de voeten van de minimal runners .

Na afloop is alles weer vergeten en denken wij weer aan volgende avonturen in de natuur. 

Volgende trail? 28 september De Devil's Trail over de Utrechtse heuvelrug
36,6 km dit keer. Daar kan ik gewoon weer mijn Vibram Fivefingers aan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten