woensdag 19 juli 2017

De eerste 100km finish van Paul

Na mijn mislukte 12 uurs debuut tijdens de Langste Nacht loop 2016 in Santpoort Noord heb ik binnen een week een andere ultra hardloopwedstrijd in de buurt gevonden en mijzelf ingeschreven, een vlakke verharde 100km wedstrijd in België.

Endurance day Hamme 2017

De primaire doelstelling was mijn eerste 'barefootstyle' 100km ultra marathon finishen!  en het liefste in een nette tijd, zo rond de 09:59:59 (i.v.m. kwalificatie grotere doelen) .

Eerlijk gezegd was ik mij niet zeker of ik het parcours wel goed kon volgen door de vele lussen en kansen op verkeerd lopen maar als je achteraan start is het een kwestie van de voorgangers achterna lopen, dan gaat het vanzelf. 
Ik had voor de start geluk dat de ervaren Endymion Kasanardjo zich op de valreep had ingeschreven en het parcours grondig had geanalyseerd dus samen met Mo Idrissi gingen wij rustig van start. De eerste rondjes samen liepen voorspoedig, achteraf viel het dus wel mee met de bewegwijzering, bij alle afslagen stonden op het Ultra 50 en 100 parcours bordjes met pijlen hoe te lopen. Na de eerste grote ronde was er even verwarring waar te keren( way back point) maar Endymion was zeker en duidelijk, hier moeten we weer terug voor ronde 2, 3, enzovoort. Hij had gelijk.

Op een gegeven moment zijn we solo gaan lopen, dat gaat vanzelf als je een keer de dixi op moet zoeken voor de grote boodschap, halverwege heb ik symbolisch de handdoek in de ring gegooid, mijn streef tijd zat er door het plotseling warme weer niet in, toch heb ik van dat warme weertje genoten en bleef er nog een 2e doel over de 100km finishen, steeds nederiger vervolgde ik mijn weg.
Het leuke van dit parcours is de afwisseling, de dijk was druk met wandelaars, fietsers en lopers maar de lussen waren gelukkig weer stil en rustig, onderweg kwam je de 100km lopers voortdurend tegen, de toppers vlogen over de weg wat prachtig inspirerend werkte.
Na 70km (mijn mijn langste afstand ooit) begon mijn lijf te gillen dat dit niet meer leuk was, het onbekende diende zich aan, ik had 20km eerder al wel wat dikkere schoentjes aangetrokken, de vivo's waren toch iets te minimalistisch voor het scherpe 'dijk asfalt' dus de dikkere VFF V-run kwamen als geroepen.
Keer punt voorlaatste lus, linker knie raakt aardig overbelast, onderweg veel wandelen wat mijn ritme niet bepaald goed deed, maar op die linker knie na werkte alles goed, energie genoeg, oké spierpijn maar hé dat is bekend gegeven.
Laatste rondje is een ware martel gang, toch geef ik niet op, ik heb nog nooit zo ver en lang gelopen, ik voel duidelijk het verschil tussen een blessure en een overbelasting van een aanhechting, en de voetjes gaan prima dus doorgaan, ik geef Ans nog vanaf deze plek een pluim en ben haar zeer dankbaar, ze heeft dik 10 uur met me mee gefietst, lekker in het zonnetje met Chrissie die ook wel 30km in etappes heeft mee gelopen.
2018 weer ? ja zeker....als het in mijn schema past zeer zeker, Endurance day Hamme bevalt me wel, niet te druk en enorm veel lieve nieuwe lopers ontmoet, mannen en vrouwen die dit al wat langer doen
De organisatie was in goede handen, heel veel vriendelijke lieve vrijwilligers bij de verzorgingsposten en kruispunten waar o.a. Heidi je ook nog bijna elke passage op de foto zet.
Endurance day Hamme - een mooi en leuk hardloop evenement - is voor herhaling vatbaar.
Paul Aarts.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten